Pracownicy pedagogiczni
Justyna Piłat – dyrektor PPP od 2021r.
Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego ze specjalnością pedagogika resocjalizacyjna. Ukończyła studia podyplomowe na Uniwersytecie Gdańskim zakresu filologii polskiej, studia podyplomowe z zakresu wczesnego wspomagania oraz edukacji i terapii dzieci i młodzieży ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się a także studia podyplomowe z zakresu zarządzania oświatą.
26 lat pracowała w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym w Malborku na stanowisku wychowawcy internatu, nauczyciela języka polskiego, przez 16 lat pełniła także funkcję dyrektora szkoły w MOW.
Zajmuje się zaburzeniami w zachowaniu, trudnościami w nauce, indywidualizacją procesu dydaktycznego, kreatywnym nauczaniem języka polskiego.
Zainteresowania : dobra książka, muzyka,film, wycieczki piesze i rowerowe.
Karolina Bakalarz - pedagog, oligofrenopedagog, pedagog specjalny
Absolwentka Pomorskiej Akademii Pedagogicznej w Słupsku oraz Elbląskiej Uczelni Humanistyczno – Ekonomicznej. Ukończyła Studium Przeciwdziałania Przemocy
w Rodzinie w Instytucie Psychologii Zdrowia w Warszawie oraz pierwszy stopień „Psychotraumatologii ogólnej” w Fundacji Pomorskie Centrum Traumatologii
w Gdańsku oraz szkolenie z zakresu „Psychotraumatologii specjalistycznej”
w Instytucie Pschoterapii
i Psychotraumatologii TRIADA w Gdańsku. W trakcie studiów psychologicznych.
W pracy na co dzień zajmuje się diagnozą pedagogiczną dzieci i młodzieży, prowadzeniem konsultacji dla rodziców i nauczycieli,
a także pracą indywidualną z dziećmi i młodzieżą po traumie. Równocześnie przeprowadza w szkołach i placówkach oświatowych zajęcia integracyjne, interwencyjne i profilaktyczne, a na terenie PPP zajęcia terapeutyczne.
Za swoje mocne strony uważa komunikatywność, otwartość, rzetelność oraz uczciwość. Czas wolny najchętniej spędza z najbliższymi i dobrą książką lub aktywnie wypoczywając na świeżym powietrzu.
Małgorzata Balik - pedagog
Ukończyła studia magisterskie w Akademii Nauk Stosowanych w Elblągu na kierunku pedagogika wczesnej edukacji. Posiada specjalizacje z zakresu terapii pedagogicznej. Praktykę zawodową zdobywała w przedszkolach i szkołach podstawowych na terenie powiatu malborskiego i elbląskiego, a także w tutejszej poradni.
W pracy zajmuje się diagnozą pedagogiczną dzieci i młodzieży,
specjalizuje się w badaniach pod kątem dysleksji rozwojowej i dyskalkulii. Na terenie poradni prowadzi również zajęcia korekcyjno – kompensacyjne dla uczniów szkół podstawowych ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu.
Stale podnosi swoje kwalifikacje uczestnicząc w różnych formach doskonalenia zawodowego.
Marta Bownik – Bączek - psycholog, seksuolog
Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego, specjalizacja: psychologia kliniczna.
W 2012 roku skończyła dwuletnie podyplomowe studia na SWPS w Sopocie, specjalizacja: seksuologia kliniczna. Ukończyła półtoraroczne podyplomowe studia w zakresie przygotowania pedagogicznego na PWZS
w Elblągu.
W pracy zajmuje się diagnozą psychologiczną i seksuologiczną, prowadzi konsultacje dla dzieci i ich rodziców.
Aneta Czarnecka - pedagog
Ukończyła studia na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika (specjalizacja: oligofrenopedagogika) i Uniwersytecie Gdańskim (specjalizacja: edukacja osób ze spektrum autyzmu). Pracuje z dziećmi i młodzieżą z wyzwaniami rozwojowym, stale poszerzając wiedzę zwłaszcza z zakresu komunikacji alternatywnej
i wspomagającej. Pracowała jako nauczyciel współorganizujący proces kształcenia w szkole integracyjnej oraz jako nauczyciel wychowawca w szkole specjalnej. Jest przekonana, że szczęśliwe dzieci uczą się szybciej, dlatego też wspiera mocne strony uczniów i jest uważna na ich potrzeby.
Często powtarza, że to właśnie dzieci i ich pomysły, kreatywność oraz zaangażowanie to najcenniejsze szkolenie i ogrom inspiracji do rozwoju i pracy.
Joanna Kochańska - psycholog
Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego. Ukończyła Studium Pomocy Psychologicznej i Psychoterapii Psychoanalitycznej TRÓJMIASTO w Sopocie;
i dalej zdobywa umiejętności w tym zakresie. W pracy zajmuje się najczęściej diagnozą trudności rozwojowych młodszych dzieci, orzekaniem uczniów
z niepełnosprawnościami, konsultacjami w sprawach wychowawczych dla rodziców, terapią psychologiczną dla młodzieży. Prowadzi zajęcia ruchu rozwijającego według Weroniki Sherborne.
Magda Korczak - pedagog, specjalista wczesnego wspomagania, edukacji i terapii młodych osób z zaburzeniami rozwoju.
Absolwentka pedagogiki o specjalności pedagogika opiekuńczo-wychowawcza oraz edukacja chrześcijańska na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika. Swoją wiedzę
i doświadczenie wzbogacała na studiach podyplomowych na Uniwersytecie Gdańskim na kierunku: Wczesne wspomaganie, edukacja i terapia dzieci
i młodzieży z zaburzeniami rozwoju oraz na Uniwersytecie SWPS na kierunku: Stosowana Analiza Zachowania, gdzie odbyła stugodzinny praktyczny staż
z dziećmi z różnymi zaburzeniami (autyzm, zespół Aspergera, mutyzm i inne). Warsztat pracy poszerzyła również kończąc pierwszy stopień Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach oraz Trening Zastępowania Agresji. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała jako pedagog szkolny, wychowawca internatu i terapeuta behawioralny w pracy z osobami niepełnosprawnymi. W pracy zajmuje się zachowaniami niepożądanymi u dzieci, terapią dzieci z autyzmem oraz problemami wychowawczymi.
Kocha dzieci, szanuje ludzi, lubi wyzwania. Wie, że do osiągnięcia sukcesu wychowawczego potrzebna jest długa, konsekwentna i ciężka praca oraz współpraca terapeuty i rodzica. Prywatnie: szczęśliwa żona i matka.
Magdalena Korycka – pedagog, pedagog specjalny, specjalista wczesnej interwencji, specjalista terapii ręki.
Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie ze specjalnością pedagogika resocjalizacyjna. Swoje kwalifikacje podnosiła
w ramach studiów podyplomowych: Terapia pedagogiczna oraz Wczesne wspomaganie, edukacja i terapia dzieci
i młodzieżyz zaburzeniami rozwoju. Uzyskała certyfikat trenera Treningu Zastępowania Agresji (ART®). Poszerzyła swoje kwalifikacje poprzez uzyskanie certyfikatu w zakresie Terapii Ręki I i II stopnia (PTR©) oraz Grafomotoryki w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. W pracy terapeutycznej zajmuje się trudnościami w czytaniu
i pisaniu oraz w nauce matematyki. Prowadzi zajęcia usprawniające grafomotorykę. Działalnością diagnostyczną obejmuje dzieci już w pierwszym roku życia w celu oceny ich możliwości rozwojowych i ukierunkowania pomocy, która powinna być udzielona.
Lubi spędzać czas wolny w kontakcie z przyrodą, wspólnie z rodziną, z przyjaciółmi. Jest osobą szczęśliwą.
Katarzyna Marczuk - Bajkowska - neurologopeda
Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku logopedia ze specjalnością neurologopedia i wczesna interwencja logopedyczna.
Doświadczenie zawodowe zdobywała w gdańskich przedszkolach, fundacjach, zakładach opieki zdrowotnej oraz w tutejszej poradni. Nieustannie szkoli się poprzez uczestniczenie w szkoleniach i warsztatach, dotyczących m.in. opóźnionego rozwoju mowy i całościowych zaburzeń rozwojowych. Na co dzień prowadzi diagnozę i terapię logopedyczną dzieci i młodzieży.
Za swoje mocne strony uważa komunikatywność, cierpliwość i rzetelność. Prywatnie pasjonuje się zdrowiem psychicznym. Jest w trakcie studiów na kierunku psychologia.
Mela Urszula - psycholog
Ukończyła studia na Uniwersytecie Gdańskim (specjalizacja: psychologia kliniczna). W pracy zajmuje się poradnictwem, pomocą psychologiczną dziecku i rodzinie. Prowadzi konsultacje oraz szkolenia dla nauczycieli w obszarze umiejętności wychowawczych w pracy indywidualnej z uczniem
i z grupą klasową. Na co dzień proponuje udział w zajęciach grupowych (integracyjnych, interwencyjnych, psychoedukacyjnych) oraz terapię indywidualną.
Jako motto do terapii pożyczyłaby od Marka Aureliusza słowa: „Zajrzyj w siebie! W twoim wnętrzu jest źródło, które nigdy nie wyschnie, jeśli potrafisz je odszukać.”
Anna Mroczkowska - psycholog
W 2016r. ukończyła Uniwersytet Gdański ze specjalnością neurobiopsychologia. W malborskiej poradni odbyła staż i rozpoczęła pracę. Praktyki zawodowe realizowała w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Gdańsku oraz Fundacji Wsparcia Osób z Zaburzeniami Komunikacji „Między Słowami” w Gdyni. Wówczas prowadziła diagnozę i zajęcia rehabilitacyjne dla osób dorosłych po udarze mózgu, a także zajęcia rozwijające funkcje poznawcze u osób starszych w sopockim Domu Pomocy Społecznej. Aktywnie uczestniczyła w uniwersyteckiej działalności naukowej
i organizacyjnej imprez edukacyjnych. Była również wolontariuszką Stowarzyszenia Wiosna - pełniąc rolę tutora w Akademii Przyszłości - oraz uczestniczką zajęć wykorzystujących Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w Niepublicznym Integracyjnym Punkcie Przedszkolnym Szkrabik w Gdyni. Obecnie w pracy prowadzi zajęcia grupowe dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym, przeprowadza diagnozy dzieci i młodzieży oraz konsultacje, przede wszystkim dotyczące trudności edukacyjnych i w zachowaniu.
Lubi poznawać ludzi, górskie wędrówki i czas spędzony z najbliższymi. Kontynuuje swoją drogę rozwoju w życiu prywatnym i zawodowym.
Kamila Nisio - psycholog
Z wykształcenia psycholog. Praktyki zawodowe realizowała w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Malborku, w Zespole Szkół Specjalnych
w Sopocie oraz w Wojewódzkim Szpitalu Psychiatrycznym w Gdańsku. Swoje doświadczenie zawodowe zdobyła jako psycholog szkolny
i wychowawca świetlicy socjoterapeutycznej. Obecnie pracuje w tutejszej poradni oraz w szkole podstawowej. W pracy zajmuje się diagnozą dzieci, pomocą psychologiczną dziecku oraz konsultacjami dla rodziców. Prywatnie jest szczęśliwą żoną i mamą. Lubi czytać książki i podróżować.
Podolska – Ulatowska Agnieszka - neurologopeda, surdologopeda, specjalista wczesnej interwencji logopedycznej
Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Gdańskim. Pracowała jako nauczyciel języka polskiego, jednak od początku swojej drogi zawodowej widziała potrzebę uzupełniania wiedzy z zakresu logopedii. Z tego powodu ukończyła studia podyplomowe z logopedii, neurologopedii, wczesnej interwencji logopedycznej, surdologopedii. Zdobyła również kwalifikacje z oligofrenopedagogiki. Wciąż doskonali swoje umiejętności uczestnicząc
w szkoleniach z zakresu m.in.: neurosensomotorycznej integracji motoryki oraz jej wpływu na mowę, problematyki dysfagii, centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego, konsekwencji logopedycznych przerostu migdałka gardłowego oraz wysiękowego zapalenia uszu. Zdobyła świadectwa
i certyfikaty uczestnictwa w wielu warsztatach, m.in.: Integracja odruchów twarzy według metody dr Svietłany Masgutowej, masażu wg metodyki holenderskiej organizacji Shantala (ORO), Neurofizjologiczne podstawy procesów integracji sensorycznej - I° Integracji Sensorycznej, Metody Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne I°, Wczesnego wspomagania funkcji oralnych dziecka (od 0 do I. roku życia) w świetle koncepcji NDT-Bobath, Diagnoza i terapia jąkania i innych zaburzeń płynnego mówienia z uwzględnieniem konsekwentnej współpracy z rodziną I° i II°. Na co dzień zajmuje się diagnozą i terapią dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, dyslalią, dyzartrią, afazją i jąkaniem.
W pracy logopedycznej widzi potrzebę kompleksowej pomocy, za wsparciem specjalistów (psychologów, pedagogów, laryngologów, foniatrów, neurologów).
Iwona Sochaczewska – Nocuń - terapeuta SI, pedagog, oligofrenopedagog
Absolwentka AWF im. E. Piaseckiego w Poznaniu, kierunek fizjoterapia. Pracowała w wielu placówkach służby zdrowia w Gdańsku, Sztumie, Malborku, Nowym Stawie. Jako pracownik Przedszkola Specjalnego w Gdańsku zdobyła kwalifikacje pedagoga i oligofrenopedagoga. Ukończyła następujące kursy: Diagnoza i terapia zespołów bólowych kręgosłupa metodą Mc. Kenziego - dr: T Stengert; Diagnoza i terapia zaburzeń integracji sensorycznej - L. Klimont, M. Karga; Rehabilitacja Neuropediatryczna realizowana w ramach projektu ,,Polska Akademia Fizjoterapii” z wykładowcą Joan D. Mohr, współtwórczynią metody NDT Bobath; Ocena kliniczna i praktyki terapeutyczne stosowane w zaburzeniach praksji - Teresa A. May - Benson; „Czarne, białe i szare” ADHD, SPD czy jedno i drugie - Bhu Venkatesan; Terapia behawioralna dzieci i młodzieży z autyzmem pod auspicjami Stowarzyszenia Pomocy Osobom Autystycznym w Gdańsku; Praktyczny kurs alternatywnych wspomagających metod porozumiewania się prowadzony przez p. Agnieszkę Pilch; Metoda Projektów w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Program Rozwoju Komunikacji PRKM - MAKATON - szkolenie podstawowe w zakresie posługiwania się znakami manualnymi i graficznymi dr. Bogusława B. Karczmarka. Zdobyte doświadczenie oraz widzę wykorzystuje w pracy jako terapeuta SI, diagnozując oraz prowadząc terapię indywidualną dzieci
z nieprawidłowym przetwarzaniem bodźców sensorycznych. Prywatnie uwielbia kwiaty, zwierzęta i przygodę, poszukując ich na każdym kroku.
Sylwia Stecka-Nazaruk - psycholog
Z wykształcenia psycholog. Absolwentka kursu I i II stopnia Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (TSR) – psychoterapeutka w procesie kształcenia. Ukończyła szkolenia z zakresu Interwencji Kryzysowej, Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie (Niebieska Linia) i Pomocy Ofiarom Przemocy w Rodzinie (Niebieska Linia) oraz terapii dzieci w nurcie TSR (Metoda Kids’ Skills). Jest też realizatorką warsztatów psychoedukacyjnych „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców”. W pracy zawodowej zajmuje się głównie diagnozą i terapią dzieci, młodzieży i dorosłych. Nieustannie szkoli się i szuka nowych inspiracji, które pomagają jej lepiej wspierać innych.
Szukszta Aleksandra - psycholog, psychoterapeuta
W pracy zawodowej diagnozuje problemy z zachowaniem dzieci i przyczyny trudności szkolnych. Prowadziła wiele zajęć grupowych dla młodszych dzieci oraz warsztatów SZKOŁA DLA RODZICÓW.
Szymala Beata - pedagog, logopeda, socjoterapeuta
Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Olsztynie na kierunku pedagogika opiekuńczo – wychowawcza. Ukończyła studia podyplomowe na Uniwersytecie Gdańskim z zakresu logopedii, neurologopedii, logopedii medialnej oraz tyflopedagogiki (APS Warszawa) i socjoterapii (UWM Olsztyn). Skończyła kurs z terapii pedagogicznej i wspomaga procesy uczenia się. Pracowała w przedszkolu i w szkole podstawowej (także jako pedagog, wychowawca świetlicy i nauczyciel wspomagający w klasie integracyjnej). Zajmuje się trudnymi zachowaniami dzieci i młodzieży, poszukując skutecznych sposobów codziennego odreagowania.
Lubi się śmiać, spędzać czas z rodziną i dobrą książką. Ulubione hobby to bieganie i jazda na rowerze. Ceni ludzką przychylność i życzliwość. Kontakt z drugim człowiekiem sprawia jej dużo radości, gdyż wierzy, że „nikt nie jest tak dobry, jak bywa w najlepszych chwilach, ani tak zły, jak bywa w najgorszych” (Phil Bosmans)
Ewelina Szymeczko - Szewczyk - psycholog, psychoterapeuta
Absolwentka Akademii Bydgoskiej, tytuł magistra psychologii zdobyła w 2004 r. Posiada również kwalifikacje pedagogiczne. Brała udział w wielu szkoleniach i konferencjach, szczególnie z zakresu diagnozy i terapii dzieci i młodzieży. W Szkole Wyższej Psychologii Społecznej ukończyła czteroletnie studia podyplomowe I i II stopnia w zakresie Psychoterapii Poznawczo - Behawioralnej. Od 2012 r. posiada certyfikat terapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo - Behawioralnej i prowadzi psychoterapię indywidualną w tym nurcie. Aktualnie, odbywa studia podyplomowe z psychologii klinicznej na Uniwersytecie Medycznym. W pracy zawodowej zajmuje się głównie diagnozą i terapią dzieci, młodzieży
i dorosłych. W kręgu zainteresowań klinicznych czołowe miejsce zajmują zaburzenia lękowe i depresyjne.
Paulina Waśka - psycholog
Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Gdańskim (ścieżki specjalizacyjne: psychologia dzieci i młodzieży oraz psychologia kliniczna). Posiada uprawnienia pedagogiczne. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku psychologia dzieci i młodzieży – wspomaganie rozwoju na Uniwersytecie SWPS w Sopocie oraz na kierunku socjoterapia w Wyższej Szkole Nauk Pedagogicznych w Warszawie. Aktualnie jest słuchaczką studiów podyplomowych na kierunku psychodietetyka na Uniwersytecie SWPS w Sopocie. Posiada certyfikat Trenera Umiejętności Społecznych. Ukończyła szereg szkoleń z zakresu terapii mutyzmu wybiórczego. Nieustannie podnosi swoje kwalifikacje biorąc udział w licznych szkoleniach i konferencjach dotyczących szeroko rozumianego rozwoju i zdrowia psychicznego dzieci, młodzieży i osób dorosłych.
Doświadczenie zawodowe zdobywała m. in. w placówce opiekuńczo – wychowawczej, ośrodku pomocy psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży, Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie, na oddziale dziennym ogólnopsychiatrycznym, w telefonie zaufania oraz w tutejszej Poradni.
Do swoich głównych zainteresowań zawodowych zalicza zaburzenia odżywiania, zaburzenia lękowe, w tym mutyzm wybiórczy, pracę z traumą.